måndag 22 augusti 2011

Kapitel 9-The sound of your voice.


Kapitel 9-When you eat the mushroom and it goes…
Jag satte upp mitt Nintendo 64 som låg gömt I en väska, stoppade i super Mario och började sedan spela. Jag hade de nödvändigaste vid min sida. En Cola, en påse chips och en pizza.












Jag hade stängt av min telefon, så jag var nästan okontaktbar. Förutom att jag hade igång skype på min dator. Jag satt och spelade i min pyjamas, hade ju inte några planer på att gå ut så varför inte? Klockan var nu nästan åtta och jag hade knappt gjort något vettigt idag. Jag började plocka ihop tvätten som låg på mitt golv. Det blev mycket men det fick plats i min tvättkorg. 












Jag tog ner det till tvättstugan och började stoppa in i tvättmaskinen. Jag startade den och gick sedan ut till köket. Då Carin och pappa var iväg någonstans, tror det var någon middag. Så var jag ensam i huset. Jag njöt av det. Jag hade alltid gillat att få vara ensam. Jag började plocka in i diskmaskinen så att huset skulle vara ganska rent när de kom hem.

Jag hoppade till när det knackade på dörren. Jag gick fram och hakade fast dörren innan jag låste upp och öppnade.
Hey babe. Sa Justin och jag skrattade och öppnade.
Hey, Ryan. Sa Ryan och jag skrattade och sa ”Alice”.
What’s up? Sa jag och fortsatte plocka in i diskmaskinen.
Mom isn’t home, she’s at a dinner. Sa Justin och jag lipade mot honom. Han lipade tillbaka så jag räckte ut tungan mot honom.
So you came to my house. Sa jag och log.
Yup, you look cute today. Sa Justin och jag skrattade.
Haha i haven’t showered today. Sa jag och skrattade. Jag började känna mig hungrig så jag plockade fram mjöl, ägg, mjölk och vaniljsocker ur skåpet.
That’s okay, because you showered yesterday. Sa Justin och lipade mot mig.
Okay, I’m going to make pancakes, do you guys want some? Sa jag och knäckte ett ägg.
Sure. Sa de båda. Jag gjorde smeten och stekte sen pannkakorna.  Jag ställde fram pannkakorna på bordet och sen satte vi oss.












                  (tummen upp för nutella pannkakor) :>
Delicious, pancakes you’ve made hun. Log Justin och jag skrattade.
What do you wanna do next? Sa jag och började plocka undan tallrikar.
Let’s just chill. Sa Justin och Ryan samtidigt.
Sure.  Svarade jag och gick in i tv-rummet och startade tvn.
Let’s watch the roommate. Skrek jag och drog fram en film ur hyllan.
Sure. Skrek Justin tillbaka. Vi satte oss i soffan och kollade på filmen. Den var helt okej bra. Vi 1 gick Justin och Ryan hem, det var då pappa och Carin kom hem.

Okej är någorlunda nöjd med kapitelet, vad tycker ni? <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar