söndag 14 augusti 2011

Kapitel 7-The sound of your voice.


Kapitel 7-New York here we come.
Vi väcktes av Carin som var stressad. Jag la ner två set med kläder och Fina drog ner sin väska. Jag började försiktigt borsta håret och sen tänderna. Vi fick rusa ner för trappan och sen ut. Jag var sjukt trött men don’t blame me klockan är strax efter 3 på morgonen.












Vi hoppade in i bilen som sen började köra mot flygplatsen. Hela vägen dit var sjukt tråkig alla var trötta. 














När vi väl kom fram till flygplatsen så gick vi på ett privatplan. Det var så coolt. Vi flög i några timmar. När vi kom fram så stod en massa fans och väntade på Justin. Jag tog Finas hand och gick bara förbi. För Justin tog det lite längre tid, men han var snart förbi. Vi hoppade in i bilen och åkte till hotellet. Jag, Fina och Justin delade rum så jag skulle sova bredvid Fina. Vi la in våra grejer och gick sen och åt frukost. Vi gick utan de andra. Vi skulle ju bara till hotell restaurangen, så det kan inte vara så många fans där.

Vi gick in i hissen och tryckte på våning 1. Det tog inte lång tid innan vi var där. Vi tog mat från buffen och satte oss i bakgrunden.
What are you gonna do on Ellen today? Frågade jag och stoppade in en bit melon I munnen.
Just talk. Sa han och flinade igen.
Okay, why do you smile evil everytime i ask you? Log jag.
Nothing. Sa både han och Fina. Visste hon om något?

Jag suckade och gick och ställde min bricka. De var så gåtfulla att jag inte orkade med dem. Jag gick upp till rummet och duschade. Sen tog jag på mig ett set med kläder och borstade tänderna. Jag sminkade mig lite, lite.

Justin och Fina kom upp. Jag hjälpte Fina med håret och sminket medan Justin tog på sig. Fina var så söt. Hon hade blont hår och blåa ögon. Helt perfekt. Vid 11 så ringde telefonen och vi fick skynda oss ner. Dom andra stod och väntade på oss.

















Vi åkte snabbt iväg till studion. Justin skulle upp på scenen nästan direkt. Vi hörde lite när hon pratade. Sen var det dags för Justin att gå upp. Jag och Fina satte oss uppe i publiken.

Welcome Justin Bieber. Log Ellen.
Thanks, it’s great to be here. Svarade Justin och log sitt gulliga leende.
So what have you been up to?
Spending time with family and friends, I’m actually going to Canada for a concert and then I’ll meet my dad and siblings.
Great, we heard something about a girl? Skrattade Ellen och vände sig mot mig. Jag såg tydligt att det var jag hon kollade på.
Not girlfriend, yet. Sa Justin och Ellen skrattade.
Welcome up Alice. Sa hon och jag fick typ panik. Men gick ändå upp på scenen. Jag satte mig i Justins knä och en kille kom upp med en mikrofon.
Don’t pinch me on my butt. Sa jag och skrattade.
We heard about you to. Sa Ellen och kollade på oss.
Us? Sa både jag och Justin generat.
Yeah. Sa hon och skrek sen ”Lovebirds”.
We’re just friends. Sa jag och försökte le fint.
Just friends. Or like siblings, nothing else. La Justin till.













Allting gick jättebra och Justin kom äntligen ner från scenen. Han kramade mig och vi började sedan gå ut mot bilen.
Was it planned that I would come up on stage? Sa jag och skrattade.
Of course. Sa Justin och log.
När vi kom fram till hotellet så la vi oss alla och sov lite eller ja. Jag, Justin och Fina i alla fall. Vi sov bort typ hela eftermiddagen. Vi vaknade av att Finas mobil ringde.
Hallå. Svarade hon trött. Jag hörde bara enstaka ord. Men det lät som om hon skulle lämna oss nu. Inte imorgon. Hon skrek lite på sina föräldrar men fick säga ”okej” tillslut. Jag följde henne ner till entren där en bil hämtade henne. Vi kramades hur länge som helst. När jag kom upp till rummet stod Justin där utan tröja. Gaaaah, sluta vara så snygg!


















Jag skulle självklart inte vara sämre så jag drog av mig tröjan och började ta fram kläder. Jag drog fram en t-shirt och ett par jeans. Jag tog på mig kläderna och satte mig sedan i fönstret och kollade ut.













So what’s up now? Sa jag och la mig ner på sängen.
Dinner? Föreslog han och log.
Sure, but what about the fans? Svarade jag och började borsta mitt hår.
We’ll just have to be like normal, no holding hands or hugs. Just like friends. Sa han och började dra på sig sina skor.
Okay. Sa jag och drog på mig sneakers. Vi gick utan att säga något. Fast Justin ringde efter en bil. När vi kom ner till vägen så stod den svarta bilen där. Vi åkte till en pizzeria. Jag beställde en hawaii och Justin beställde någon med peperoni, ananas och det vanliga. Vi satt i skuggan för att undvika paparazzis och galna fans. 
So when i meet Ryan the last time i snapped him in the face, it was so funny. I think you can find it on youtube. Sa Justin och jag skrattade. Vi satt där en stund tills telefonen ringde. Vi blev tvungna att skynda oss tillbaka till hotellet då pappa, Carin, Pattie och Kenny skulle hämta upp oss om en halv timma.

Vi kom fram till hotellet efter 15 minuter. Vi gick snabbt in på rummet och satte oss i soffan. Tio minuter senare så kom de in i vårt rum.
De tänkte gå ner och äta, men vi sa att vi skulle beställa upp mat. Dom gick med på det och gick ner. Jag och Justin började skratta.
Okay let’s order dessert. Sa jag och tog hotelltelefonen.

Jag beställde två hallon mousse grejer. De kom upp och vi satte oss i sängarna och åt dem. Jag lyssnade på musik och kollade i en tidning medan Justin kollade på smallville. Precis när Justin skulle lämna ett glas pepsi till mig så halkade han och glaset hamnade i hans säng. Pepsin rann ut och bildade en liten pöl. Jag flög in i badrummet och hämtade handdukar. Vi kastade dem på sängen och försökte torka upp det. Men det var lönlöst, sängen var jätte blöt.
I’ll guess you have to sleep next to me. Sa jag och kunde inte undgå att le lite.
Sure. Sa Justin och log lite generat. Han såg lite busig ut. Don’t get that wrong.
Hey, no ideas! Sa jag och vi båda brast ut i skratt. Seriously, we’re just going to sleep in the same bed. Not make babies if that’s what you’re thinking about. Skrattade jag fram.
I’m cool. Sa Justin och jag skrattade lite. Jag drog på mig min pyjamas och gick sen och borstade tänderna. Klockan var typ tolv ändå. Jag la mig i sängen och tro det eller inte så hoppade Justin på mig igen.

Justin! Skrek jag och han började skratta. Get of me! Fortsatte jag.
No. Sa han och skrockade.
Please! Gnällde jag.
Nope. Sa han och skrattade ännu mer.
I’ll kiss you if get of me. Sa jag fullt seriös och han blev tyst och klev av.
Now you have to kiss me. Sa han och satte sig bredvid mig.
Jag fnittrade och kollade ner. Men gjorde det tillslut, jag kysste honom. Jag kände liksom gnistor slå. Oh nej, jag var… Kär! Det värsta var det att jag inte ville släppa, jag kysste honom fortfarande. Jag drog bort huvudet lite och log.

Det kändes jätte konstigt. Jag reste på mig och gick snabbt in i badrummet.
I’m sorry. Sa jag när jag kom ut.
For? Sa Justin och såg ut som ett frågetecken.
I didn’t mean to kiss you that long. Sa jag och log åt tanken att kyssa honom varje morgon och kväll.
I liked it. Sa Justin och log stort.
You liked it? I mean i liked it to, but you liked it? Sa jag och kände mig jätte förvirrad.
Yeah. Sa han och jag gick fram och kramade honom. 
                                                                                                                                                              
Okej ganska långt, men ganska dåligt kapitel, hoppas det funkar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar