lördag 6 augusti 2011

Kapitel 2-The sound of your voice.


God morgon. Log jag.

God morgon. Svarade de, men lät ganska ledsna. Jag började ta ut mina väskor till bilen vid tre. Sen åkte vi iväg. Jag var på Arlanda klockan 4 så jag hade en timma innan flyget gick. Jag grät när jag kramade Ida och 
Fredrik, sista gången. De släppte mig och jag gick på planet. Flygresan skulle ta för alltid. Dumt att vi bokat så att jag skulle åka på morgonen. Jag lutade mig tillbaka och suckade. De satte sig en kille i min ålder och hans mamma bredvid mig. De hälsade och jag fejkade fram ett leende. Jag tog fram min iPod och startade Daniel Adams-Ray. Jag stängde luckan för fönstret och fixade med hörlurarna.

Är det här första gången du flyger? Frågade killen.

Haha, nej men det är första gången jag inte åker hem till Stockholm igen. Sa jag och log ett äkta leende. Det började kännas ganska bra att få träffa min pappa. Nervositeten hade ändrats till nyfikenhet. 

Ska du flytta ensam? Frågade killen och såg ut som ett frågetecken.

Haha nej då. Jag ska flytta till min pappa. Det är första gången jag träffar honom. Log jag.

Okej. Sa han och smålog. Jag lutade mig bakåt och somnade. Det var inte förrän flygvärdinnan som kom vid ett och frågade om jag vill köpa något, som jag vaknade.

Jag tar en ost macka och latte. Sa jag och gav henne min 50 kronors sedel. Jag fick tillbaka en 10. Jag öppnade luckan. Det var fint att se när vi susade fram över molnen. Jag åt mackan och satt sen och smuttade på latten. Jag kollade på filmen gilmore girls typ tre gånger innan vi var framme. Jag tog en vagn till mina väskor och ställde mig sedan och kollade efter om de åkt ut på rullbandet. Jag såg tillslut mina väskor och la upp dem på vagnen. Jag satte mig uppe på väskorna och öppnade smset som skickats igår. Jag hade inte vågat öppna det, då det var märkt ”telefon nummer”. Jag kollade flera gånger på telefon numret som stod men tryckte sen på det. Jag satte telefonen mot örat men blev sen förvånade när en kvinna svarade.

Carin. Sa hon bara.

Ehrm, my name is Alice Braun. Sa jag och det kändes jätte pinsamt.

Oh my god. Skrattade hon och jag log lite. Where are you? Sa hon och lät jätte snäll.

I’m at the airport, i have no place to go. Sa jag och kan inte erkänna att jag lät glad.

Well me and Scooter is here, we’re on starbucks. Do you know where it is? Sa hon.

I think I can see it, bye. Sa jag och kände hur jag blev nervös.

Bye darlo. Skrattade hon. ”Scooter” Sa jag tyst och tog min svårstyrda väskvagn och gick bort mot starbucks. Jag gick in på starbucks. Det satt massor av folk där. Så kunde inte annat än hoppas att de såg och förstod att det var jag. När jag stod i kassan för att köpa en ice coffee, så kom en man fram till mig.

Excuse me, are you Alice? Sa han och log. Jag frös till is.

Oh my god. Sa jag tyst. Dad. Sa jag långsamt.

Alice. Sa han och kramade mig. Det kom fram en kvinna och kramade mig. Det var Carin.

Jag tog min kaffe och vi gick bort mot utgången med mina väskor. Det kändes jättebra. Rom byggdes inte på en dag, som Ida sagt. Vi la in väskorna i bilen. De berättade lite sig själva. Scooter var manager till Justin Bieber(OMG) och Carin var hemmafru men brukade hänga med på turnéerna.

So now I’m in the circus? Skrattade jag.

You’re in the Bieber family. Sa Scooter och åkte igenom en port. Han stannade till vid ett hus. Jag skrattade och nickade.

Is this where you live? Utbrast jag när jag sov det stora huset.

No, this is where we live. Sa Carin. Remember you’re gonna live with us. Vi öppnade bagage luckan och tog ut mina väskor. Vi fick ta två var. De öppnade och släppte in mig. Det var ljust och öppet i hallen. Efter hallen kom ett vardagsrum och en trappa.

I’m gonna show you your room. Sa Scooter och började gå upp för trappan.

My room? Skrattade jag.

Yeah. Sa han och öppnade en dörr. Jag gick in. Det var stört hur fint det var.


Do you like it? Sa Carin som kommit upp med resten av väskorna.

I love it. It’s so me. Sa jag snurrade runt.

We fixed a closet for you. Sa hon och öppnade en dörr, det var ett tomt rum med en massa hyllor. Jag hade eget badrum också.

If you wanna shower before dinner, you should do it now. Sa Scooter.

Yeah. Sa jag och gick in I badrummet. Jag tog av mig och ställde mig I duschen. Där fanns ett schampo som jag testat förut, balsam från samma märke och en duschkräm. Jag virade in mig i min handduk och klev ut ur duschen. Jag tog på mig underkläder och blåste sedan håret. Jag lyckades få fram ett set med kläder. Sen sminkade jag mig och fixade håret snabbt.

Jag gick ner och mötte en massa personer. Jag såg pappa sitta i en fåtölj och snacka med någon mörkhyad man.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar