söndag 21 augusti 2011

Kapitel 8-The sound of your voice.


Kapitel 8-Kiss me, kiss me. Say that you miss me.
1 vecka senare:
Jag vaknade upp av att någon fixade nere i köket. Jag gick upp ur sängen och ner för trappan. I köket höll Carin på att plocka undan efter vad jag uppfattade det som frukosten.














Jag satte händerna för ansiktet och gäspade.
Good morning. Sa hon och kramade mig lätt.
Good morning. Svarade jag och tog fram en te mugg. 












Jag hällde upp varmt vatten och la i en tepåse.
What are your plans today? Sa Carin och satte sig framför mig.
I’m not sure, but i think I’m going to call Ida. Sa jag och tog en klunk av mitt te.
Okay. Sa hon och log.
Yeah. Svarade jag och tog med mig te muggen upp. Jag ringde upp Ida på skype.
Hej Ida. Skrattade jag.
Hej gumman, hur mår du? Sa hon och lät jätte glad.
Jag mår sjukt bra. Hur mår du? Svarade jag och drack lite ur mitt te.
Bra, vet du vad? Skrek hon nästan.
Nej vad? Skrek jag också.
Vi ska få ett barn. Skrek hon sjukt högt.
Grattis Ida, när då? Log jag.
Om 6 månader i februari. Skrattade hon.
Jag måste komma till sverige då! Sa jag och log.
Ja det måste du. Jag, Fredrik, Jovanna och Daniel åker till Kanada snart. Har du tid att åka dit? Frågade hon och vände sig om för att säga något till Fredrik.
Ehrm… Det går nog vart i Kanada ska ni? Sa jag när hon vänt sig om igen.
Stratford, Toronto och sen ska vi över till New York. Sa hon och kollade igenom några papper.
Gött jag kan nog komma dit. Sa jag och hoppade till när någon kom och kysste mig på kinden. Jag sträckte ut armarna och Justin kramade mig.
I wasn’t expecting you today, what’s up? Sa jag och reste på mig så att jag kunde sätta mig I Justins knä.
Well Ryan is coming, but i stopped by here because he hasn’t called yet. What are you up to? Sa han och log.
I’m talking to Ida, hey when are you going to Canada? Sa jag och öppnade skype rutan igen.
Don’t know, why? Sa han och pillade i mitt hår.
Well Ida is going there and i thought that we could meet them there. Sa jag och kollade så att Ida var kvar.
Well we can go there when they go there. You can meet all my friends. Log han.
Ida vi kommer till Kanada. Föresten det här är min pojkvän Justin. Wave Justin. Sa jag och Justin vinkade.
Gött och om jag får säga det själv så har du en riktig goding till pojkvän. Svarade hon och jag skrattade.
Jag tror jag får gå och ”underhålla” Justin nu. Sa jag och hon skrattade.
Tänk på att jag tagit hand om dig i 10 år, inget sådant. Sa hon och blinkade med ena ögat.
Nej, puss. Sa jag och skrattade.
Puss hej då. Sa hon och jag tryckte ner rutan.
I’m all yours. Sa jag och log.
What do you wanna do? Watch a movie? Sa han och vi ställde oss upp.
Sure. Sa jag och vi satte oss i soffan. Jag lutade mig mot honom. Han kysste mig flera gånger under filmen, sa att han älskar mig och det värmde verkligen. Vi väcktes av att hans telefon ringde. Det var Ryan så han fick åka iväg.


Bläää dåligt, men jag lägger ut ett till... Vet dock inte om det är bättre... Men längre fram så blir de bättre :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar