söndag 7 augusti 2011

Kapitel 3-The sound of your voice.


Kapitel 3-Bieber family?

Jag gick förbi in i köket, där Carin stod.

Hi. Sa jag och log.

Hi, have you meet the Bieber family? Skrattade hon.

Ehrm, no. Sa jag och lutade mig mot diskbänken.

Well let me introduce you then. Sa hon och drog med mig till vardagsrummet. Everyone! Sa hon vänligt men bestämt.

Let me introduce, Alice. She’s one of the Bieber family now. Skrattade hon.

Hi. Sa jag ynkligt, men jag log. Det kom fram en tjej och kramade mig.

I’m Pattie, Justins mother. Log hon.

Alice. Sa jag och log stort.

Justin. Sa ingen mindre än Justin Bieber.

Alice. Sa jag och log.
Alla ville typ hälsa, men det var coolt, för jag fick en kram av Usher och av Justin.

What’s up? Sa jag till pappa.

Where going to order pizza. Skrattade han.

So all those people are here just because of pizza? Skrattade jag.

Yeah, and to meet you. Sa han och puffade mig lätt på axeln.

That makes sense, i think I’m going to go up a second. Sa jag och ställde mig upp.

Okay. Sa han och började föra ett samtal med Usher.

När jag kom upp till mitt rum så tog jag upp datorn och la mig på min säng. Jag gick in på facebook och skrev ”WTF händer?”. Jag publicerade och gick sedan in på youtube. Jag spenderade mycket tid där.

Alice, it’s dinner. Ropade Carin och jag rusade ner för trappan. Väl inne i matsalsrummet fick jag knappt stopp. Alla började skratta och jag blev röd i ansiktet.

So Alice tell us more about you. Sa Ryan Good. Jag log lite när jag tittade upp.

Well okay, I’m Alice Eliza Braun, I’m 17 in December. I’m invisible in school and nobdody has ever been nice to me, so I spend most of my time reading or checking youtube. I can play guitar and piano, I often hear that I can sing to, but I never believe it. Something more you want to know? Sa jag och log.

Can you play something for us? Sa en annan kille.

Ehrm… Sure. Sa jag och reste mig från bordet. Jag gick bort till flygeln och satte mig.
It’s a bit embarrassing, but it’s a song i've written all by myself. Sa jag och började spela.


You took the sun, the moon and the stars
Now I'm walkin' all alone in the dark
You stole my heart, you stole my heart
Give it back to me

All the love that we made here is gone
I'm living in an empty house of cards
You stole my heart, you stole my heart
Give it back to me
Jag spelade klart och pustade ut, de klappade händerna och jag fnittrade lite.
Can I go up? Sa jag och ställde mig vi Carin.
Sure honey! Log hon och jag gick upp. Jag satte mig inne på golvet i dressingroomet, jag drog fram gitarren och började skriva en låt.



She read me the note he left on her bed
Snuck in her room right after she left
And put petals on the ground
Her head on his shoulder they walk down the hall
I'm left to wonder will I ever fall in love
And where is he now…
Jag stannade upp och skrev ner det på pappret. Tröjan hade åkt upp lite så man kunde se blåmärken som fanns kvar efter senaste gången jag blev påhoppad. På min hand syntes ett långt ärr efter att jag och Fina hamnat i bråk och en av killarna hade ”råkat” skära mig, ja han hade sagt ”råkat”. Men jag visste att det var med mening. När jag satt där fullt uppe i mina dörrar så öppnades dörren och Scooter eller ja, pappa klev in.
How are you feeling? Frågade han och såg lite orolig ut, medan han satte sig bredvid mig.
Well it’s… like… not… Stammade jag. Jag visste inte vad jag skulle svara då jag inte berättat för honom om mobbingen.
What’s that? Sa han och lyfte på min hand. Jag såg ingen utväg. Så det var nog bäst att bara förklara.
                                                                                                                       
Sådär nästa kapitel :)


Här kommer en sjukt stor länk till världens bästa novell bloggare. 
Kolla in hennes blogg snyggingar! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar