måndag 8 augusti 2011

Kapitel 5-The sound of your voice.


Kapitel 5-FML(Fuck my life)
Jag slog upp ögonen morgonen där efter. Fy fan. Tänkte jag och slängde ner huvudet på kudden. Jag kunde inte somna om. Jag låg där. 
Tio minuter gick, 20 minuter, en halvtimma och tillslut en timma. Jag gick upp och tog på mig mina glasögon. Jag orkade inte köra linser idag. Jag satte mig vid tvn i mitt rum. De visade simpsons hela dagen, jippi. Jag älskar simpsons. Har alltid gjort.

Dagen skulle säkert bli en skit dag så jag stängde av mobilen. Jag ville inte vara otrevlig mot någon. Jag hämtade min dator. Jag gick in på Twitter. Justin hade ReTweetat. På facebook var mormor inne så jag pratade med henne lite. Det fick mig att må bättre men jag kände mig fortfarande irriterad. Var det något som hänt den här dagen? Ja kröp ner i sängen igen. Den var fortfarande varm. Jag låg och funderade. 

Jag kanske borde berätta för Justin om vad som hänt? Fast han skulle inte bry sig, han är kändis. Det ända de tänker på är sitt hår, sitt jobb och sina pengar. Han skulle omöjligt bry sig.

Mitt i mina tankar så öppnades dörren. Justin och Usher stod där. Justin lipade åt mig när han såg att jag var vaken. Jag började skratta och gömde huvudet under täcket. Dörren stängdes igen och jag hörde fotsteg i trappen. Jag la mig ner och försökte somna igen. Haha fortfarande med huvudet under täcket.

Rätt som det var hoppade någon på mig. Jag lät Justin ligga kvar.

Do you really have to do that everytime I’m sleeping? Sa jag och skrattade.

It’s like a bad habit. Skrattade han och la sig bredvid mig.

What are you doing? Sa jag och skrattade.

Cuddling with you. Skrattade han.

Sure. Skrattade jag och vände mig om.

Han låg där och flinade. Jag skrattade till lite och blickade in i hans ögon. Det kändes som om han skulle kyssa mig när hans näsa nuddade min, men istället drog han av mig täcket.
Jag kurade ihop mig, medan Justin bara skrattade.

Give it back. Skrek jag irriterat.

No. Svarade han hest mellan skratt attackerna

I’ll tell you how i got my scar if you give it back. Svarade jag och såg nog sjukt allvarlig ut. Han kollade 
på mig och la på mig täcket. Han kröp ner bredvid.

Well okay, i’ll take this short. I have been bullied already since the first school year. Sa jag först.

I got raped once, then I got the scar. Jag sa det så snabbt at than nog inte hörde det första.

Who did it? Sa han långsamt och tyst. Han måste fattat vinken.

What? Frågade jag ändå.

Who raped you? Sa han ännu tystare.

I really don’t want dad or Carin to no about it. Sa jag tyst.

Okay, I won’t tell them, I just want to know. Svarade han och såg djupt in I mina ögon.

Okay, i was 13, i was on my way home late from a friend. The guy’s name is Tim, he was 16. He took me to a playground and raped me. I really don’t like to talk about the rest. Sa jag och en tår rann ner för min kind.

Hey it’s okay. Sa han och torkade bort tåren. 
                                                                                                                                   
Alltså jag vet inte vad som hänt med texten, men kan inte göra något åt det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar