söndag 7 augusti 2011

Kapitel 4-The sound of your voice.


Kapitel 4-Explain?

Ehrm… do you think you could handle the truth? Frågade jag, jag ville inte behöva berätta.

I’m you father tell me. Sa han och log lite smått.
Well in first grade, it started with my friend Alex. We were like Timon and Pumbaa. All the girls called me boy. Just because I played football and had short hair. He told them to stop until Alex switched side and became one of the bullies. He told them that I was sensitive and where to hit me. He was the worst one. In 4th grade the ones in 6-7th grade punched me in the stomach and one time in the head. That was a normal day. 6th grade a new girl called Fina started in my class, I wasn’t expecting for her to like me but she did. We became best friends. Förklarade jag.

Oh my god. Sa Scooter långsamt.

I’m not finish. Sa jag lågt. One day when me and Fina was on our way home, Alex and his friends met us, they punched me worse than ever and a guy who had a knife gave me this. Sa jag och visade handen.

I still have bruises after the last time. Sa jag och drog upp tröjan på sidan och visade honom blåmärkena.

Wow. Sa han lika långsamt som förut.

Jag lutade huvudet mot väggen. Vi fortsatte prata tills klockan var 2. De kändes skönt. Men jag berättade inget om att jag blev våldtagen, det var bäst att låta det vara. Jag var sån, jag förträngde grejer. Som om det bara varit en tanke eller en dröm. Jag borstade tänderna och  kröp ner i sängen. Jag vaknade snabbt av ett sms. Jag tog telefonen och det stod Fina på skärmen.
Förlåt, vet att det är sent. Men du måste ringa mig … ;) Överraskning på G… <3<3 xx Fina”
Jag började skriva ett svar och innan jag skickade det så läste jag igenom det ”Haha gumman det är lugnt. Jag vill veta vad överraskningen är ;) <3 Ringer dig snart XX Alice. <3”. Jag klickade på skicka och ringde sedan henne.

ALIIIIIICE! Skrek hon. Jag skrattade till.

Hej. Sa jag trött och gäspade.

Jag kommer till dig snart. Mamma och pappa ska bila genom USA. Så jag kommer till dig. Utbrast hon.

Oh my god. Det kommer bli sjukt! Skrek jag, kanske lite för högt. Då Carin kom in i mitt rum och frågade vad som hände. Jag skrattade och svarade ”Sorry”. Hon log och gick ut.

Men funkar det att jag kommer eller? Skrattade hon.

Ja det går nog jag ska prata med pappa imorgon. Sa jag och gäspade åter igen.

Gud, du är trött. Vi kan ju höras när du sovit lite. Puss. Sa hon och avslutade samtalet. Jag la mig ner på kudden och blundade. Innan jag visste ordet av det så hoppade någon på mig. Jag skrek och knuffade ner Justin på golvet.

Why did you do that? Skrek jag irriterat.

Scooter told me to wake you up. It’s almost twelve. Skrattade han och ställde sig upp.

Well couldn’t you say ”Alice wake up!” Skrattade jag och ställde mig upp på golvet. Now you have to make my bed. Skrattade jag.

At least help you, i can’t make it on my own. Skrattade han och jag började fixa med kuddarna. Vi hjälptes åt att lägga på lakanet.

I’m gonna take a shower. You can stay in my room if you want to. Sa jag och började leta kläder I väskan.

Sure. Skrattade han. Jag gick in i badrummet och låste. Jag ställde mig i duschen och började skölja i håret. 

Jag sjung alltid i duschen och idag sjung jag på Kiss and tell-Justin bieber.

Jag schamponerade håret och sköljde sedan ut det. När jag var klar i duschen så tog jag på mig kläderna och gick ut. Justin satt i min fåtölj och höll på med sin mobil.

Oh god i have to call my friend. Utbrast jag och tog telefonen.

Klockan var 18 hemma så hon hade kommit hem. Jag letade upp henne i kontaktlistan och tryckte sedan på ring upp. Hon svarade efter några pip.

Hej det är Fina. Sa hon och lät ledsen.

Hej Finis det är Alice, hur mår du? Sa jag och lipade mot Justin som inte förstod.

Alex och hans jävla gäng följde efter mig på vägen hem och har slått mig jätte mycket. Mamma och pappa har 
inte kommit hem och jag har jätte ont. Grät hon. Det var sällan Fina grät så det var allvarligt denna gången.

Ring din syster? Föreslog jag.

Jag har gjort det och hon är på väg. Men det gör så ont. Grät hon. Det smällde hos Fina och jag hörde Hennes syster börja prata.

Jag måste gå. Puss älskar dig. Sa jag och hon svarade ”Jag älskar dig med” och la på. Jag gick ner till köket där Kenny, Scooter och Carin var.

Do you want breakfast? Sa Carin och kramade mig.

Ehrm… No. Sa jag och suckade.

Jag drack bara lite juice. Jag hade inte kunnat äta så mycket sedan jag blev våldtagen. Jag hade blivit sjuk av det. Jag duschade varje dag, men kände mig aldrig ren. Jag åt inte så mycket, för att jag kände mig inte värd det. Jag tyckte inte jag var söt, för att jag inte var det.

Dad. Sa jag och kollade på pappa.

Yeah? Sa han och log.

Well i have this amazing friend, her name is Fina. She and her family is coming to US for a road trip and she wants to sleep here for a few days. Is that okay? Log jag.
Sure she can come with us to new York, if she wants? Sa Justin och Scooter på samma gång.

New York? Sa jag men ingen verkar ha lyssnat.

Jag gick upp och la in kläder I min walk in closet, foton och böcker på hyllorna och smink och smycken i lådor. Jag råkade skrapa mitt ärr mot en vass kant så det gick hål på huden. Jag tog en t-shirt och sprang ner.

Ouch. Skrek jag och sprang in i köket.

Is everything okay? Frågade Justin och kom in i köket.

No, where’s dad? Sa jag och satte handen under kranen.

They are out and fixing something. Svarade han och tog papper. What happend?

I scratched it, don’t know how, but my scar’s bleeding. Sa jag och tog emot pappret.

Scar? Sa Justin och såg ut som ett frågetecken.

I’ll tell you about it later, just help me. Gnällde jag.

Okay. Svarade han. Han gick till ett av skåpen och tog fram en låda. Det verkade ligga plåster, bandage och annat som kunde vara bra. Han tog fram en bomulls duk och ett bandage. Han la försiktigt bomullen mot såret och virade sen med bandage. Det blev riktigt bra.

Thanks. Sa jag och log mot honom. Jag såg in i hans hasselbruna ögon. De var jätte fina. Hey you have really beautiful eyes. Slank ur mig. Han log.

Thanks, but your eyes are more beautiful. Sa han och jag log och blev generad. I really have to go, can i have your number? Sa han och log.

Sure. Sa jag och tog fram en lapp. Jag skrev ner numret och gav honom det.

Thanks. Sa han och kramade mig. Han gick ut genom dörren. Jag lutade mig mot diskbänken och log innan jag gick upp.

Jag satte mig i datorn och skrev på Twitter ”A great Time with prankster #1”. Sen gick jag in på facebook. Fina var inne så jag chattade lite med henne.
_________________________________________________

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar